Monday, May 12, 2008 | By: Anjung Hikmah

Musim Imtihan...

MUSIM IMTIHAN kembali lagi. Hari ini saya kembali bergelandangan di bumi Mansurah. Menunaikan amanah perjuangan ilmu yang masih terpundak di bahu. Di Mansurah saya menumpang rumah teman baik saya, Ust Wan Mohd Hasri yang merupakan salah seorang orang kuat di sini. Beliau boleh diziarahi di http://www.hasrieza.blogspot.com, .


Berikut adalah jadual imtihan saya yang bermula esok:
  • 12hb5 - Quran Karim, tahriri (takhalluf tahun 3)
  • 14hb5 - Quran Karim, syafawi (tahun 3&4)
  • 17hb5 - Quran Karim, tahriri (tahun 4)
Mungkin saya tidak lama bermukim di sini. Seusai imtihan selesai saya akan pulang ke Kaherah semula. Biarpun bumi Mansurah banyak menyimpan memori dan nostalgia buat diri namun ia takkan melemah semangat juang saya untuk terus mengembara mencari ilmu, insyaallah. Apapun doakan agar saya dan teman-teman seperjuangan yang lain berjaya menempuh cabaran ini hingga lulus dengan cemerlang dan baik. Sudah tentu kecermelangan yang diimpikan itu tidak sekadar di dunia sahaja bahkan hingga ke akhirat nanti pula. Amin... Ya Rabb!!

Salam Mujahadah tanpa nihayah buat semua!

Glosari:
Imtihan : peperiksaaan.
Tahriri : bertulis.
Takhalluf : subjek yang dibawa dari tahun sebelumnya.
Syafawi : lisan.
Nihayah : akhir.

0 comments: