Tuesday, May 20, 2008 | By: Anjung Hikmah

Dedikasi II

HARI INI masuk hari kedua saya masih lagi ‘terperangkap’ di Mansurah. Lantaran terbabas daripada jadual asal, saya belum dapat pulang ke Kaherah. Sepatutnya seusai imtihan pada 11 Jamadil Awal (17hb5) baru-baru ini, maka keesokan harinya saya sudah berada di Kaherah selewat-lewatnya sebelum Isya’ dengan menumpang adik ketiga saya yang mempunyai kertas pada hari yang sama. Namun memandangkan urusan iqamah di pejabat jawazat Mansurah terpaksa ditunda ke hari Selasa kerana pegawai bahagian terlibat bercuti maka terpaksalah saya mengubah rancangan.

Wisma Pentadbiran Muhafazah Mansurah.

Apapun saya bercadang untuk menyelesaikan juga urusan iqamah pada pagi ini. Andai tidak berjaya -wal’iyazubillah- maka saya tidak mempunyai pilihan untuk kembali juga ke Kaherah pada sebelah petang dan datang semula pada hari lain.

Di sini saya ingin merakamkan sekalung penghargaan kepada rakan-rakan seperjuangan atas segala bantuan berbentuk penginapan dan layanan-layanan yang diberikan sepanjang saya berada di Mansurah.

1) Ahli Bait Salam:

Ust. Wan Mohd Hasri Wan Hassan (http://hasrieza.blogspot.com)
Ust. Wan Ali Zulfaqar
Ust. Mohd Hafiz

2) Ahli Bait Murur

Ust. Abdul Kadir Umar (http://abdqodirjailani.blogspot.com)
Ust. Amin Taufiq Mohd Rifain (
http://junjungansetia.blogspot.com)
Ust. Amir Hamzah
Ust. Ihsan

Semoga Allah mengganjari susah payah anda semua dalam bentuk kebaikan sama ada di dunia mahupun di akhirat dan menyirnakan segala keburukan ataupun azab.

Glosari:
Imtihan : peperiksaan.
Jawazat : imigresen.
Iqamah : visa
Muhafazah : negeri, provinsi
Bait : rumah

0 comments: